Vă aducem la cunoștință că pentru o navigare cat mai ușoară acest site utilizează fișiere de tip cookie. De asemenea, am actualizat politica site-ului pentru a ne conforma cu Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").
Înainte de a continua navigarea, vă rugăm să citiți și să înțelegeți conținutul Politicii de Utilizare a Cookies și Politicii de Prelucrare a Datelor.
Prin continuarea navigării pe site confirmați acceptarea politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor.
Autoritățile locale din #Gârceni sprijină copiii din comunitate să meargă la școală, prin programe educaționale susținute din Granturile SEE 2014-2021, dar și din bugetul local
Situată în nordul județul Vaslui, comuna Gârceni este, conform Atlasului Zonelor Rural Marginalizate, o zonă rurală sever marginalizată. Pentru mulți dintre locuitori alocațiile și ajutoarele sociale sunt principalele surse de venit. În încercarea de a asigura un viitor mai bun membrilor comunității, autoritățile locale au decis să investească în primul rând în educație. Susținut din punct de vedere financiar de Granturi SEE & Norvegiene 2014-2021, demersul face parte dintr-un program complex de incluziune socială adresat membrilor romi ai comunității, program care include măsuri sociale, educaționale, de ocupare, de sănătate și de împuternicire.
Observând că elevii care acumulează, în timp, un număr mare de absențe de la cursuri ajung, treptat, să renunțe la școală, inițiatorii proiectului au demarat un program de tipul "școala după școală", prin intermediul căruia peste 100 de elevi de la Școala Gimnazială nr. 1, sat Gârceni, înscriși în ciclul primar, sunt ajutați, după ore, să își facă temele. Acestora le este asigurată de asemenea, zilnic, o masă caldă, dar și rechizite și îmbrăcăminte. Complementar, pentru părinți sunt organizate sesiuni de informare cu privire la importanța școlarizării și activități de educație parentală.
Demarat în luna mai a anului trecut, programul a fost primit încă de la început cu o mare deschidere de către membrii comunității locale, iar beneficiile nu au întârziat să apară: mai puțini elevi abandonează școala, iar frecventarea școlii este privită cu mult mai mare importanță atât de elevi, cât și de părinți.
"Programul contribuie la creșterea performanței școlare. Lucrul suplimentar cu elevii asigură continuitate în ceea ce privește rezolvarea temelor pentru acasă și consolidarea informațiilor livrate în timpul orelor de școală. Astfel, programul asigură îndrumarea individuală diferențiată, în funcție de dificultățile de învățare pe care le întâmpină unii elevi la diferite discipline de studiu" este de părere Ana Cucoreanu, expert educațional în cadrul proiectului.
La un an de la debut, cei implicați în proiect au observat că, datorită timpului extins petrecut împreună, colectivele de copii se "sudează" mult mai bine. În plus, interacțiunea cu profesorii este una de mai lungă durată, punându-se, astfel, bazele unor legături mai puternice, mai profunde. Are loc o apropiere mai mare între profesori și elevi, discuțiile purtate căpătând valențele unei consilieri, în condițiile în care profesorii ajung să cunoască foarte bine situația familială a elevilor.
Rezultatele obținute au convins autoritățile locale să susțină programul și cu fonduri de la bugetul local, astfel încât de el să poată beneficia toți elevii din ciclul primar.
"Numărul copiilor care participă la program nu este constant. Sunt oameni din comunitate care aleg să plece, să se mute cu tot cu copiii lor, atunci când găsesc unde să muncească. Totodată, avem cazuri de familii care s-au întors după ce au muncit în străinătate, iar copiii lor au fost reînmatriculați și, ulterior, incluși în grupul țintă. Proiectul asigură participarea a doar 103 copii la acest program. Anul acesta școlar avem înscriși 109 copii, anul trecut am avut 114 înscriși, astfel că bugetul pentru acest program a fost suplimentat din bugetul primăriei. Oricât de mulți alți copii se vor întoarce în comunitate, suplimentarea va fi suportată de către autoritățile locale, din bugetul local", declară reprezentanții autorităților locale din Gârceni.
Mai mult, în condițiile în care programul "școala după școală" susținut de proiect se va încheia în anul 2024, autoritățile locale dau asigurări că acesta va continua încă trei ani, ca parte a obligațiilor ce derivă din perioada de sustenabilitate a proiectului.
articol integral pe https://dezvoltare-locala.frds.ro/2023/02/17/autoritatile-locale-din-garceni-sprijina-copiii-din-comunitate-sa-mearga-la-scoala-prin-programe-educationale-sustinute-din-granturile-see-2014-2021-dar-si-din-bugetul-local/?fbclid=IwAR3Q3cfgagA3SZtFngWmRaU30i7e5iWFjMTEjMjOw47uhQIaj9KjjArRQL4
EEA and Norway Grants